Excel (poziom średnio-zaawansowany)
Program szkolenia
Powtórzenie poziomu podstawowego | |
Formuły | |
Funkcje Logiczne |
Wykorzystanie funkcji Tekstowych |
Wykorzystanie funkcji Statystycznych |
Wykorzystanie funkcji warunkowych: jeżeli, suma jeżeli, suma warunków, jeżeli błąd, itp |
Wykorzystanie funkcji wyszukaj pionowo/poziomo |
Analiza zagnieżdżenia formuł |
Modułowe tworzenie formuł |
Wykresy | |
Oś pomocnicza |
Oś trendu |
Porządkowanie danych | |
Sortowanie po kilku parametrach |
Filtrowanie zaawansowane |
Poprawność danych |
Tworzenie rozwijanych list wyboru |
Szukanie pozycji |
Szukanie wyniku |
Formatowanie tylko komórek z danymi |
Uzupełnianie pustych komórek |
Grupowanie |
Filtrowanie + sumy częściowe |
Druk | |
Obszar wydruku |
Dopasowanie do strony |
Formatowanie warunkowe | |
Za pomocą własnych formuł |
Wykorzystanie zaawansowanego formatowania warunkowego |
Import danych i sposoby rozwiązywania problemów | |
Metody rozdzielania tekstu |
Formuły rozdzielające teksty |
Naprawa problemu nieprawidłowych znaków |
Zamiana kropki na przecinek |
Dodawanie własnych kart, grup i elementów do wstęgi | |
Wprowadzenie do tabel przestawnych | |
Przygotowanie danych pod tabele przestawne |
Tworzenie standardowych tabel przestawnych |
Zmiana obliczeń w tabeli |
Filtrowanie i sortowanie w tabeli |
PRZERWY (obiadowa + 2 kawowe) | |
|
Opis
Szkolenie to jest dedykowane osobom chcącym poznać arkusz kalkulacyjny MS Excel na poziomie średnio-zaawansowanym jednocześnie znającym jego podstawy (zgodnie z zakresem materiału dla poziomu podstawowego).
Tryby
Można odbyć to szkolenie w kilku trybach:
- Tryb 1-dniowy (8h szkoleniowych).
Jest trybem powtórzeniowym przeznaczonym dla osób, które znają zagadnienia omawianego programu, jednak pragnące go sobie powtórzyć i uzupełnić swoją wiedzę. Szkolenie trwa 1 dzień podczas którego realizowanych jest 8h szkoleniowych po 45min, dodatkowo szkolenie zawiera 2 przerwy po 15 min oraz 1 przerwę 30min. Czyli 1*(8*45 + 2*15 + 1*30) Standardowe godziny realizacji szkolenia to: 9:00-16:00.
- Tryb 2-dniowy (16h szkoleniowych).
Jest trybem normalnej pracy z nowym materiałem i zakłada, że niektóre kwestie muszą być powtarzane oraz omawiane na kilku przykładach. Szkolenie trwa 2 dni podczas których codziennie realizowanych jest 8h szkoleniowych po 45min, dodatkowo szkolenie zawiera 2 przerwy po 15 min oraz 1 przerwę 30min. Czyli 2*(8*45 + 2*15 + 1*30) Standardowe godziny realizacji szkolenia to: 9:00-16:00.
- Tryb 3-dniowy (15h szkoleniowych).
Jest trybem normalnej pracy z nowym materiałem i zakłada, że niektóre kwestie muszą być powtarzane oraz omawiane na kilku przykładach. W odróżnieniu od trybu 2-dniowego zajęcia trwają mniej godzin dziennie. Szkolenie trwa 3 dni podczas których codziennie realizowanych jest 5h szkoleniowych po 45min, dodatkowo szkolenie zawiera tylko 2 przerwy po 15 min dziennie. Czyli 3*(5*45 + 2*15) Standardowe godziny realizacji szkolenia to: 9:00-13:15.
- Tryb 4-dniowy (16h szkoleniowych).
Jest trybem pracy z nowym materiałem obciążającym uczestnika szkolenia w znacznie mniejszym stopniu. Zakłada on że niektóre kwestie muszą być powtarzane oraz omawiane na kilku przykładach. W odróżnieniu od trybu 2-dniowego zajęcia trwają dziennie znacznie krócej, dzięki czemu uczestnik ma więcej czasu na powtórzenie materiału lub zajęcie się innymi czynnościami w swojej pracy. Szkolenie trwa 4 dni podczas których codziennie realizowanych są 4h szkoleniowe po 45min, dodatkowo szkolenie zawiera dziennie tylko 1 przerwę 15 min. Czyli 4*(4*45 + 1*15) Standardowe godziny realizacji szkolenia to: 9:00-12:15.
Przykłady
Przykładowe ćwiczenie z zajęć - stworzyć arkusz obliczający premię pracowników, tak by:
- Zaimportować dane do Excela.
- Scalić wybrane dane.
- Oddzielić kod pocztowy od miasta.
- Usunąć niepotrzebne znaki.
- Dla kwoty brutto utworzyć własne formaty (np. gdy jest zero pisz myślnik, gdy wartość jest ujemna pisz ją bez minusa lecz na czerwono).
- Płeć pracownika była wybierana z listy.
- Excel sprawdzał czy poprawnie wprowadzono dane.
- Arkusz obliczał premie za pomocą warunków określonych w innym arkuszu.
- W przypadku gdy wynagrodzenie będzie spełniało określone warunki (np. większe od średniej) wyróżni je (np. obramowaniem).
- Posortować dane po nazwiskach gdy nazwiska będą się powtarzały posortuj po imionach.
- Przefiltrować dane i wpisać formułę wyświetlającą sumę widocznych elementów.
- Przygotować wykres zawierający osie trendu i osie pomocnicze.
Przykładowe ćwiczenie z zajęć - stworzyć arkusz sprawdzający zysk z różnych lokat, tak by:
- Można było samemu określić ilość dni lokaty, oprocentowanie, podstawę, co ile dni ma występować kapitalizacja, ilość dni w roku.
- Za pomocą formuł sprawić by wyświetlały się tylko potrzebne informacje.
- Komórki nie do edycji były zabezpieczone przed zmianami.
- Arkusz powinien być sformatowany przejrzyście dla odbiorcy.
- Była wyświetlana za pomocą formuły bieżąca data, jednak gdy dziś jest sobota niech wyświetla się data piątkowa a gdy jest niedziela data poniedziałkowa.
|
|
|
Zapisz się na to szkolenie