Access (poziom podstawowy)
Program szkolenia
Wprowadzenie do baz danych | 6% |
Tabele i relacje | 21% |
Typy danych |
Tworzenie tabel, definicja typów dla pól |
Tworzenie relacji |
Kwerendy | 28% |
Projektowanie kwerend |
Warunki |
Kopiowanie kwerendy |
Tworzenie tablic przez kwerendę |
Formularze | 19% |
Kreator formularzy |
Formularze oparte na kwerendach |
Raporty | 14% |
Kreator raportów |
Szybki raport |
Sortowanie |
Etykiety |
PRZERWY (obiadowa + 2 kawowe)
| 12% |
|
Opis
Szkolenie to jest dedykowane osobom chcącym od podstaw poznać system obsługi relacyjnych baz danych MS Access
Można odbyć to szkolenie w trybie 1, 2 lub 3 dniowym.
- Tryb 1-dniowy jest trybem powtórzeniowym i przeznaczony jest dla osób, które znają większość z omawianego tematu, jednak pragną go sobie powtórzyć i uzupełnić swoją wiedzę.
- Tryb 2-dniowy jest trybem normalnej pracy z nowym materiałem i zakłada, że niektóre kwestie muszą być powtarzane oraz omawiane na kilku przykładach.
- Tryb 3-dniowy (15h szkoleniowych).
Jest trybem normalnej pracy z nowym materiałem i zakłada, że niektóre kwestie muszą być powtarzane oraz omawiane na kilku przykładach. W odróżnieniu od trybu 2-dniowego zajęcia trwają mniej godzin dziennie. Szkolenie trwa 3 dni podczas których codziennie realizowanych jest 5h szkoleniowych po 45min, dodatkowo szkolenie zawiera tylko 2 przerwy po 15 min dziennie. Czyli 3*(5*45 + 2*15) Standardowe godziny realizacji szkolenia to: 9:00-13:15.
Przykładowe ćwiczenie z zajęć - stworzyć bazę danych obsługi hotelu, tak by:
- Była prawidłowo utworzona struktura bazy.
- Tabele miały określone typy zawartości oraz warunki dla pól.
- Za pomocą formularza można było wprowadzać do niej dane.
- Relacje pozwalały w sposób praktyczny korzystać z bazy.
- Można było utworzyć relacje gdzie kilka sprzątaczek może zajmować się danym pokojem, a każdy z pokoi może być sprzątany przez kilka sprzątaczek.
- By wyświetlać zestawienie (np. informacji o pokoju) do którego będą podbierane odpowiednie dane z wielu tabel.
- Opracować raport i przygotować go do wydruku (np. pliku PDF zabezpieczonego przed zmianami).
|
|
Zapisz się na to szkolenie